Veelgestelde vragen

Wat krijg ik als ik een bedrijfsnaam koop?

Als je een bedrijfsnaam bestelt bij Brandsy ontvang je van ons de verhuiscode van de domeinnaam en de grafische bestanden van het voorbeeldlogo. Het logo wordt aangeleverd in de vorm van een PNG en AI (Adobe Illustator) bestand.

Binnen 24 uur krijg je alle benodigdheden via de mail naar je toegestuurd.

Wat voor soort bedrijfsnamen bieden jullie aan?

Bij Brandsy houden we van bedrijfsnamen die kunnen uitgroeien tot sterke merknamen. Veelal kort, krachtig en niet omschrijvend wat het bedrijf doet. Je vindt 4 soorten namen in onze collectie:

1) Compleet nieuw verzonnen namen

Deze namen vind je niet terug in het woordenboek en kunnen soms eerst wat onwennig en raar aanvoelen. Echter zullen ze snel genoeg geassocieërd worden met het bedrijf erachter. En omdat ze zo uniek zijn, zijn ze makkelijk te onthouden voor je klanten.

Voorbeelden: Google en Rolex

2) Namen die gebaseerd zijn op bestaande woorden

Deze namen laten meestal iets duidelijker zien wat je bedrijf doet. Het zijn nog steeds verzonnen namen, maar voelen vaak iets comfortabeler en vertrouwder aan omdat ze elementen van bestaande woorden bevatten.

Voorbeelden: Shopify en Shoeby

3) Een combinatie van bestaande woorden

Deze namen zijn een combinatie van twee of meer woorden die samen een heel nieuw woord vormen. Dit kunnen woordcombinaties zijn waaraan je direct kunt afleiden wat een bedrijf doet, maar het kunnen ook woordcombinaties zijn waaraan je in eerste instantie niets kunt afleiden.

Voorbeelden: Facebook en PayPal

4) Bestaande woorden

Deze namen zijn zeer herkenbaar en blijven eenvoudig in het geheugen hangen. Ze zijn kostbaar, schaars en stralen autoriteit uit.

Voorbeelden: Amazon en Apple

Wat voor bedrijfsnamen verkopen jullie niet?

Beschrijvende bedrijfsnamen.

Wanneer je net begint, is het vaak verleidelijk om te kiezen voor een beschrijvende bedrijfsnaam zoals fietsenwinkel.nl. Het lijkt immers logisch om een naam te kiezen die precies beschrijft wat je bedrijf doet.

Het probleem met beschrijvende bedrijfsnamen is dat je niet alleen je eigen bedrijf beschrijft, maar ook dat van je concurrenten. Daarnaast kan het voor problemen zorgen als je besluit om je bedrijf uit te breiden met een ander soort producten of als je de naam wilt registreren als merk in het merkenregister.

Een aantal jaar terug was het nemen van een beschrijvende bedrijfsnaam erg populair vanwege de vele SEO-voordelen die je had in zoekmachines zoals Google, Bing en Yahoo. Je kon toen erg makkelijk scoren op exacte keywords en dus was het voor online ondernemers erg interessant om te kiezen voor een beschrijvende bedrijfsnaam.

Alhoewel je online nog steeds een voordeel hebt met een beschrijvende naam, hechten zoekmachines steeds minder waarde aan exacte keywords. Dit zal naar alle waarschijnlijkheid in de komende jaren alleen nog maar verder afnemen. Met het oog op de toekomst raden we je dan ook aan om een bedrijfsnaam te nemen waar jij je goed bij voelt en je meer te focussen op branding dan op exacte keywords.

Wie bedenkt de namen?

Onze bedrijfsnamen zijn bedacht door merkexperts met jarenlange ervaring op het gebied van reclame en marketing.

Hoe wordt de prijs bepaald?

De prijzen van onze bedrijfs- en domeinnamen worden aan de hand van een aantal factoren bepaald waaronder: de lengte van de domeinnaam, de domeinleeftijd en het merkpotentieel.

Wie maken er gebruik van jullie namen?

Onze bedrijfsnamen worden voornamelijk gebruikt door zzp’ers, eenmanszaken en freelancers. Wij richten ons voornamelijk op startups, maar onze namen kunnen ook gebruikt worden voor bijvoorbeeld een rebranding.

Voor welke branches zijn de namen geschikt?

Onze bedrijfsnamen kunnen gebruikt worden voor diverse sectoren. Van de technologiebranche tot de gezondheidsbranche.

Hoe lang duurt de domeinoverdracht?

De domeinoverdracht duurt 1-8 werkdagen, mede afhankelijk van de hostingprovider waar jij het domein wilt onderbrengen. Bij .nl domeinen is dit meestal binnen enkele uren al geregeld.

Welke domeinextensies bieden jullie aan?

Wij bieden de .nl en .com domeinextensie aan.

Kan ik korting krijgen als ik het logo niet gebruik?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Het logo zit gratis bij het pakket inbegrepen.

Kan ik een bod uitbrengen op een naam?

Nee, alle namen hebben een vaste prijs. Wij hanteren scherpe prijzen die ver onder de marktwaarde liggen.

Kan ik mijn domeinnaam te koop aanbieden via jullie website?

Om de kwaliteit van de namen te waarborgen, verzinnen we onze namen momenteel zoveel mogelijk zelf. Wellicht dat we deze optie in de toekomst wel gaan aanbieden. Ben jij er toch van overtuigd dat jouw domeinnaam een goede aanvulling kan zijn op onze collectie? Neem gerust contact met ons op, dan kijken we of we wat voor je kunnen betekenen.

Mijn naam staat al geregistreerd in het handelsregister van de KVK, wat nu?

Het kan voorkomen dat de naam die jij op het oog hebt al geregistreerd staat bij de KVK. Tijdens het brainstormen proberen wij dit zoveel mogelijk uit te sluiten door het handelsregister bij de hand te houden.

Helaas kan het gebeuren dat er in de tussentijd een ondernemer is geweest die onder deze handelsnaam een bedrijf is gestart. Hier hebben wij helaas geen invloed op.

Dit betekent overigens niet dat je de naam helemaal niet meer kunt gebruiken! Je kunt de naam gewoon gebruiken als jij met je bedrijf werkzaam bent in een andere niche.

De KVK zal je dan wel aanraden om een extensie achter je handelsnaam te plakken om verwarring te voorkomen. Vervolgens kun je zelf bepalen of je hiermee akkoord gaat of niet. De KVK kan je hierin niets verplichten.

Ben je van plan om aan de slag te gaan in dezelfde niche? Dan raden we je wel aan om een andere naam te kiezen.

Ik heb me bedacht, wat nu?

Het kan natuurlijk voorkomen dat je je bedenkt nadat de aankoop al is voltooid. Geen probleem, stuur ons z.s.m. een e-mail naar info@brandsy.nl en wij storten je aankoopbedrag terug.

Mochten wij je e-mail pas ontvangen nadat we de verhuiscode en de logobestanden al naar je hebben verstuurd, dan kunnen we helaas niets meer voor je betekenen.